Népszerű bejegyzések

Pillanatkép

Pillanatkép

Rendszeres olvasók

Videóim

Nekem a Balaton a mindenem!

Nekem a Balaton a mindenem!

2017. március 12., vasárnap

Pénzt kértem a barátaimtól az álmaimra

Nem régiben száz egynéhány ismerősöm fura levelet kapott Tőlem a Facebook-on. Kemény lélekmunka volt, nem csak az, hogy beismerjem segítségre van szükségem, hanem, hogy megírjam és elküldjem. Őszintén megvallom nagyon féltem, saját és mások ítéletétől. Úgy éreztem pénzt kérni..., hogy Nekem kell pénzt kérnem az nagyon távol áll Tőlem. Talán legnagyobb félelmemmel néztem szemben. Azzal, hogy nem akarok senki terhére lenni, másoknak problémát okozni. Másfelől ha magamba nézek, Én is mindig adtam, segítettem ahol csak tudtam, amennyire csak Tőlem tellett. Sokáig hezitáltam, de mivel ezt tudtam csak kitalálni utolsó megoldásként megírtam a levelet. Környezetembe lévő barátaim biztatására el is küldtem. Nincs ezen mit szégyellni, ez normális- mondták. 


Akik ismernek tudják, hogy mindig is a környezetvédelem éltetett. Ezért is, meg még ezer ok miatt szeretnék öko közösségben élni, ahol hozzám hasonló szemléletű, vegán életmodú emberekkel élnék együtt harmóniában a természettel. Tavaly megtaláltam a helyem a Balaton mellett, félig ki is fizettem a a másfél hektáros földet, mielőtt kimentem Dániába. Az volt terv, hogy dániai tanulmányaim mellett összedolgozom a másik felét. Amely sajnos nem teljesen sikerült. Viszont engem köt az adásvételi szerződés amely március 31.-ig kötelez a fizetésre. Két három hét alatt pedig szinte lehetetlen összerakni a hiányzó összeget Magyarországon. 
Hiszek az emberekben! Amíg van bármi lehetőségem addig küzdeni fogok, vagy így vagy úgy. És csak a leges legutolsó lesz az, hogy adósságba hajtom a fejem. Mínuszról, ilyen lelki teherrel nehezen kezdi el akárki az önálló életét. Persze első dolgom lesz munkát keresni, amíg ki nem alakul teljesen a kert, a kis biogazdaság és nagy mértékben önellátó nem leszek. 
Röviden tömören ez a helyzet most. Több, mint 800 ismerősöm van Facebookon, ha csak egy nagyon picikével tudnának most segíteni akkor később sokkal többet tudnék vissza adni. Mégse küldtem el mindenkinek a kérésemet. Nem tudom mi alapján válogattam ki Őket, de mindvégig szeretet volt bennem. És bíztam, hogy nem háborodnak fel és szégyenítenek meg. Volt akiről tudom, hogy tudna segíteni, de nem küldtem el Neki. Így alakult ennyit bírt el a lelkem. 

Olyan emberek írtak, és küldtek nekem pénzt, akikkel évek óta nem is beszéltem. De szeretet volt Bennük, megértés, és sok sikert kívántak az álmaim megvalósításához. Megható. Tényleg tiszta szívemből köszönöm! Nagyon sokat jelent ez most Nekem! 
Természetesen megértem azokat, akiknek ez most nem áll lehetőségében. Imádlak Titeket, köszönöm, hogy megtiszteltetek a válaszotokkal! 

Nem titok, hogy ebből száz egynéhány emberből, hat ember küldött nekem pénzt. 
Összességében pozitív élmény volt számomra ez a lelki munka. Úgy érzem sokat változott a pénzhez való viszonyom. Fontos tanítás, hogy amikor csak tudunk adjunk, de meg kell tanulnunk elfogadni és kérni, ha az Élet úgy hozza. Én nem magamért vagyok, hanem Mindenkiért. Tudom sokat mondogatom, de így van. Ezért az álmom sem hitelre építem, hanem kapcsolatokra, szeretetre, emberekre. Az Én világom így működik, és csak remélni tudom, hogy érzik a körülöttem lévők, távolból ismerők, hogy Nekik is csak kérniük kell. És, ha tudok, biztos, hogy ott leszek! 


A levél: 
Drága Barátom! Tavaly egy nagyon fontos tanítást kaptam az élettől. Még pedig azt, hogy merjek segítséget kérni. Magányos harcosnak képzeltem magam, aki, ha belerokkan is, de megmutatja a világnak, hogy megy egyedül is. Ez csupán az ego. Ami azt mondja szégyellnem kell magam a hibáimért. Tavaly rizikós helyzetekben szembementem a félelmeimmel és jöttek a megoldások. Vállalom a felelősséget a tetteimért, de nem adom fel, amíg vannak lehetőségeim a megoldásra. Sosem voltam kibékülve a pénz világával, de egyre többen mondták, hogy gondjak úgy rá, mint egy energiára. Ezért kilépve a komfortzónámból, őszinte nyílt szívvel kérem az anyagi segítségedet álmaim megvalósításához. 150.000Ft hiányzik ahhoz, hogy megvegyek egy másfél hektáros területet 10km-re a Balatontól. Ahol permakultúrás és erdőkertészeti módszerekkel szeretnék biogazdálkodni. Ha lehetőséged van rá, kérlek segíts hozzá ehhez az álomhoz 500-1000Ft-al. Ha sikerül megvennem a tanyát, már idén és persze az összes nyáron szeretettel várok mindenkit! Most ez nekem mindennél fontosabb! Köszönöm!
Tóth-Pál Evelin 16200223-10046357 Magnet bank


Nincsenek megjegyzések: